Wild gespot! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nathalie Arts - WaarBenJij.nu Wild gespot! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nathalie Arts - WaarBenJij.nu

Wild gespot!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

26 April 2016 | Australië, Brisbane

Hi there!

Ben ik weer! Alles gaat nog prima hier! Ik ging net even kijken wat er nog gebeurd was sinds mijn vorige reisverslag.. meer dan ik gedacht had! Dus laten we gauw beginnen:)

De vorige keer had ik toch verteld over mijn eerste meetup (de hike op Mount Edwards)? Dat was zo goed bevallen dat ik erna nog 2 meetups heb gedaan!:) Ik ben een paar weken geleden met een groepje naar Flinders Peak geweest. Dat was een flinke beklimming! 2 uur waren we aan het klimmen om boven te komen en dat was echt klimmen en klauteren dit keer! Was een heel avontuur.. zie de foto's! Ennnnnn toen we op weg waren naar de berg heb ik twee kangoeroes gezien in the wild!:D ik was helemaal happy!

Verder ben ik nog bijna ieder weekend een dagje naar het strand geweest. De stranden hier zijn zoooooo geweldig mooi, ik krijg er gewoon geen genoeg van!:p En blijkbaar is het nog steeds abnormaal warm voor de tijd van het jaar.. mijn hoor je niet klagen hoor! Verder had ik het nog in mijn hoofd gehaald om vanaf waar ik woon naar het centrum van Brisbane te lopen (15 km). Was heerlijk! Toen ik eindelijk bij de brisbane river was aangekomen heb ik mezelf getrakteerd op een ijsje (jummie!). Daarna ging ik ff lekker in het zonnetje liggen in het park en terwijl ik daar net lekker aan het uitrusten was komt er opeens een kerel pal naast me zitten en begint een soort van gedicht tegen me op te hangen. Iets wat er op neer kwam dat hij me gezelschap zou houden zolang ik daar alleen zat blabla.. Ik dacht alleen maar wat heb ik nou weer aan mijn fiets hangen! Toen vroeg ie me of ik fan ben van Justin Bieber.. ik zo: soms heeft ie wel een leuk nummer ja.. Hij zo: vind ik ook! Laten we zoenen! Ik: uhh nooooo! En toen liep ie weg en zei: you should go and love yourself! En terwijl ik nog bezig was met snappen wat er zojuist gebeurd was kwam hij teruglopen en lachen dat ie deed. Toen wees hij me op een jongen met een camera een stukje verderop. Bleek dat ze een youtube filmpje aant maken waren over Justin Bieber en of hij dat shot van ons mocht gebruiken (Als ik dan beroemd word?:D). Vreemde snuiters af en toe die Aussies!

En dan nog afgelopen weekend! Wat een heerlijk weekendje was dat! Ik had afgelopen maandag vrij omdat het een nationale feestdag was (mijn alternatief voor kongingsdag:p), dus ik had een lekker lang weekend.

Vrijdagavond: dinner
Vrijdagavond na stage was ik uitgenodigd om te komen eten bij een collega met nog een paar anderen. Was heerlijk! Lekkere Aussie bbq en veel gezelligheid:).

Zaterdag: Springbrook national park
Zaterdag was ik alweer vroeg uit de veren voor een dagje Springbrook National Park (ligt land inwaarts in de buurt van Gold Coast). Dit was weer een meetup en ik werd opgepikt door twee prettig gestoorde kerels (de een kwam uit Zuid-Afrika, de ander uit Ecuador), waar ik enorm mee gelachen heb die dag! Het begon met een flinke rit van 1,5 uur naar de top van een berg (800 m hoog ongeveer) en ik werd natuurlijk kotsmisselijk van alle haarspeldbochten (laten we het er op houden dat we er net op tijd waren!). Daar gingen we naar een punt genaamd: "Best of all lookout", dus de verwachtingen waren hoog! En we komen boven op die berg.. en we zitten midden in een wolk.. oftewel nul lookout en alleen maar mist om ons heen hahahah! Dat was ff een giller. Dus toen zijn we eerst naar een ander punt gereden waar we een wandeling hebben gemaakt rondom een waterval! Absoluut een van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien! We liepen door een soort jungle- achtig gebied en dan die waterval, wauw:) Aan het einde van de middag zijn we toen weer teruggegaan naar "the best of all lookout" en dit keer was er inderdaad een fantastisch uitzicht (alleen de foto's kunnen dit uitleggen:p). Op de weg naar huis hebben we nog een biertje gedronken bij de Ecuadoriaan in zijn wat ik zou noemen "garage".. poeh wat een onderkomen was dat! Woon ik hier toch beter haha (dan maar wat meer huur betalen.. graag!). Was een mooie dag dus!

Zondag: verjaardagslunch bij opa
Zondag was een lekker relaxed dagje en zijn ik en mijn collega's verwend met een heerlijke lunch! Ik zal het even toelichten.. Ik had geloof ik eerder verteld dat er nog een paar oude van dagen bij CSIRO werken die eens per week een halve dag wat komen doen. Een van die opaatjes is dus al 80 jaar geworden! En voor die gelegenheid had hij alle huidige CSIRO collega's uitgenodigd voor een lunch op zijn landgoed (jaaa landgoed!). De beste man woonde met zijn vrouw op een landgoed van 5 hectare! Een gigantisch huis, een natuurgebied er omheen, alles erop en eraan! Je raad het al.. dat vond ik natuurlijk helemaal fantastisch, zag mezelf er al helemaal wonen:p Anyway, zijn vrouw (heerlijke sarcastisch omaatje, vol Engelse humor) had een heerlijke lunch voor ons klaargemaakt. Wat zeg ik.. een waar buffet, met naamkaartjes bij de gerechten en al! Dus we zaten lekker buiten te tafelen, champagne en wijntjes.. alles erop en eraan. Was super genieten:) En we hebben ons vermaakt met opa en oma die het leuk vonden elkaar op hun nummer te zetten! Geweldige humor die Engelse Aussies.

Maandag: road trip sunhine coast
En maandag weer vroeg op om om 7 uur met Sophie (waar ik bij woon) naar de sunshine coast te cruisen! Sunshine coast hinterland is een super mooi gebied met een heel mooi landschap dat bij elke bocht weer lijkt te veranderen. Ik heb de glass house mountains gezien (hele statige bergen die een beetje in the middle of nowhere staan) en hele mooie kleine dorpjes. Vervolgens zijn we naar Noosa gereden, een heel bekend plaats onder de toeristen en een schitterend mooie kust (werderom: check de foto's!). Hier hebben we een wandeling gemaakt langs de kustlijn en door het aanliggende national park en daar heb ik een koala in het wild gezien!:D wederom helemaal happy dus! Vervolgens zijn we weer verder gereden en hebben nog een aantal stranden bezocht en thee gedronken bij oma. Aan het einde van de dag hadden we 450 km op de teller! Heel normaal voor een dag tripje hierzo blijkbaar:p Heel lief van Sophie om me dit alles te laten zien:)

En dan nu begint de final countdown! Nog 19 nachtjes slapen voordat Wiljan voet op Australische bodem zet! Aaaaaaaaaaaah kan echt niet wachten!:D

Dan hoort er bij dit verslag ook nog een dankwoordje aan het thuisfront (jaaahaaa:p)
@ Petra: bedankt voor de tijdschriften en super lieve kaart!:) Was een hele leuke verrassing! Erg lief!
@ Wiljan: tnx voor de bloemetjes, chocolade en lieve woordjes:) (ik bof zo met jou!)
@ Emmely, paps en mams: dankjewel voor jullie leuke kaartjes! (kwam niet meer bij van het lachen em!:p)
@ Daniëlle: mijn vaste penvriendin! bedankt voor je wekelijkse kaartjes hihi altijd weer leuk:)

Cheers!

(kangoeroes en koala's in het wild spotten: CHECK!)
Ps. Stage gaat prima;) Zou bijna vergeten waarom ik ook alweer hier was!



  • 26 April 2016 - 17:19

    Anita:

    Lachen met al je avonturen!

  • 28 April 2016 - 20:56

    Marij:

    Weer een leuk reisverslag. En prachtige foto's.
    Groetjes oet Offenbeck

  • 13 Mei 2016 - 11:43

    Petra:

    Ik lig blijkbaar nogal wat achter, lees 't nu pas! *schaam* ......wat leuk wat je allemaal meemaakt daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 05 Maart 2016
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 4244

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Maart 2016 - 05 Augustus 2016

Stage in Brisbane

Landen bezocht: