How are you mate? Warm welkom in Brisbane:) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nathalie Arts - WaarBenJij.nu How are you mate? Warm welkom in Brisbane:) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nathalie Arts - WaarBenJij.nu

How are you mate? Warm welkom in Brisbane:)

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

05 Maart 2016 | Australië, Brisbane

Hi! How are you?
En dan verwachten ze hier in Australië geen antwoord! Daar moest ik even aan wennen:p (of gewoon good).

Omdat vele toch wel erg benieuwd zijn naar wat ik zoal doe en meemaak down under heb ik besloten toch reisverslagen bij te gaan houden! Leuk dat je het leest! En als je denkt wat loopt ze toch allemaal te blaten dan snap ik dat ook xD

Maar om te beginnen het gaat dus goed met me:) Ik ben dinsdagavond (Australische tijd, ik loop 9 uur op jullie voor!) aangekomen na een reis van alles bij elkaar bijna 30 uur! Dat was me wel een partijtje vermoeiend en omdat het me niet echt lukte om onderweg te slapen ben ik hier meteen lekker in bed gedoken en in het juiste ritme terecht gekomen (Jetlag.. wat is dat?!:p lucky me!). Oke even terug in de tijd.. Maandagochend ben ik op het vliegtuig gezet in Düsseldorf door Wiljan, na de nodige traantjes te hebben gelaten bij het afscheid:( Vervolgens ben ik ongeveer 11 uur onderweg geweest naar Hong Kong, waar ik op dinsdag om 7 uur 's ochtends (lokale tijd) aan kwam. Daar moest ik 5 uur wachten (wat proberen te slapen, maar wilde niet echt lukken met al dat Chinese gebrabbel om me heen:p) en toen nog eens 8 uur gevlogen naar Brisbane. Dus na een viertal heerlijk vliegtuigmaaltijden genoten te hebben *not*, stijve spieren, houten kont en een stuk of 5 films te hebben gekeken was ik eindelijk in Australië (althans dat dacht ik). Het koste me nog ruim een half uur om door de douane te komen, paspoort check, heb je geen Nederlandse kaas meegenomen? No sir.. Visum check? Heb je echt geen eten meegenomen? NO sir.. En toen was ik eindelijk binnen.

Op het vliegveld in Brisbane werd ik opgewacht door Sophia (mijn gastvrouw) en maakte ik meteen kennis met het links rijden hier (raar hoor!). En wat had ik het warm pffffff, stond ik dan in mijn dikke trui (anwb jas onder de arm waarin ik op de noordpool kan overleven) in 30 graden (om 12 uur 's nachts!).

De volgende ochtend werd ik beneden door Sophia opgewacht met een heerlijk croissantje en een kopje thee:) Zoals Wiljan zegt: "je bent met je neus in de boter gevallen" en dat is helemaal waar! Ik woon hier bij Sophia en Michael (hebben 4 kinderen, maar een daarvan woont op zichzelf met vrouw en kind en de andere drie wonen momenteel in Londen.. waarom?! het is hier zoveel lekkerder weer!!). Anyway:p.. ze hebben vaker studenten in huis gehad en zijn ontzettend aardig! Net zoals de andere mensen hier.. iedereen is zo aardig en vriendelijk (mssn ook wel door het goede weer:p, word ik in ieder geval heel vrolijk van xD). Het huis is heerlijk groot (zie ook de foto's) en ik heb momenteel de hele bovenverdieping voor mezelf (met eigen badkamer!). Ik heb een leuke kamer met aangrenzend HUGE balkon! Er is een zwembad, heerlijke tuin, (netflix:p), in totaal 4 badkamers, 2 woonkamers en ze hebben kippetjes.. pfff paradijsje!

Na het ontbijt heeft Sophia me wegwijs gemaakt in huis en in de buurt. Ze had speciaal voor mij vrij genomen! Normaal gesproken is ze doordeweeks niet thuis, maar bij haar zus in sunshine coast waar ze werkt (2 uurtjes rijden). Er is een station op 5 minuutjes lopen, waar ik de trein kan pakken naar het centrum (ze wonen 16 km buiten het centrum). En met een kwartiertje lopen ben ik op mijn stageplek (bijna vergeten dat dat de reden is waarvoor ik hier ben xD). Fietsen is hier een zeldzaamheid en betwijfel hoe veilig het is:|, een helm is dan ook verplicht!

Donderdag was ik helemaal alleen thuis in dit grote huis en heb ik de buurt verder verkend en wat gezwommen. Kortom lekker relaxed! Kon ik nog wel gebruiken na al dat geheks de laatste tijd in NL met de thesis en alles voorbereiden. Vrijdag heb ik de trein gepakt naar het centrum en ben ik daar wat gaan verkennen. En wat is het daar mooi!! Oude gebouwen hebben ze hier niet echt (logisch, want Brisbane is pas echt gegroeid in de jaren '70), maar wel hele mooie boulevard, parken etc. En het is hier zo lekker groen ook! Officieel is 1 maart de herfst begonnen en we zitten nu in het regenseizoen (buien so far: eentje van maar liefst 1 hele minuut hahahaha!). Ik heb begrepen dat het regenseizoen in Hollandia ook in volle gang is :p. Het is hier iedere dag zo'n 30 graden en in de "winter" (vanaf juni ongeveer) zal het hier 20 graden zijn.. brrrrr. Kortom ik heb niets te klagen:)


Ik zou zeggen eat your heart out met het bekijken van de foto's en jullie horen van me! Ohja maandag begin ik officeel met stage *weer vergeten*. Dan kan ik jullie de volgende keer misschien ook eindelijk vertellen wat ik hier nu eigenlijk ga doen:p

Ohja voor degene die benieuwd zijn wat mijn planning zo'n beetje is hier. Ik ga 5 maanden stage lopen bij CSIRO (Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation.. jahaaaaa onthoud dat maar eens:p). Tussendoor heb ik een hele leuke onderbreking, nl een reis met Wiljan van Melbourne naar Brisbane! Daar kijk ik nu al enorm naar uit:D. En als ik klaar ben met stage (begin augustus) ga ik naar Bali waar ik herenigd word met mijn schwestertje Emmely! En dan gaan we nog eens even 2 weekjes heerlijk vakantie vieren:)

Take care!

Liefs Nathalie

Ps. ik heb ook al kangoeroe gegeten (jammiee!), nog geen levende gezien verder hahahaha!

  • 05 Maart 2016 - 12:48

    Anita:

    Volgens mij ben jij daar zo ingeburgerd! Ziet er super uit allemaal

  • 09 Maart 2016 - 08:40

    Petra:

    Het ziet er geweldig uit daar. Ga maar lekker genieten van deze once-in-a-lifetime experience!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 05 Maart 2016
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 4260

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Maart 2016 - 05 Augustus 2016

Stage in Brisbane

Landen bezocht: