Stage, Gold coast en koala's! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nathalie Arts - WaarBenJij.nu Stage, Gold coast en koala's! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nathalie Arts - WaarBenJij.nu

Stage, Gold coast en koala's!

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

20 Maart 2016 | Australië, Brisbane

Hey party people!

Hier weer een kleine update uit het nog altijd warme (30 graden) en zonnige Brisbane!:) ik hoor jullie al zuchten, sorry! xD Hoop dat de lente daar ook gauw op gang gaat komen!

Inmiddels heb ik er alweer twee stageweken opzitten hierzo en heb ik zelfs een idee wat ik ga doen de komende 5 maanden! Ik zit dus bij dat onderzoeksinstituut (CSIRO) in het meat science team. Ze zijn bezig met een project dat heet "healthy ageing" en daarin proberen ze o.a. de textuur van vlees zodanig aan te passen dat het gemakkelijk te kauwen en door te slikken is voor oude mensen. Wat er op neer komt dat ik vorige week 12 kg gehakt heb staan kneden, mixen, vacuüm meppen, snijden, bakken en tot slot proeven! En het was nog best te kanen ook. En dan ga ik nog van allerlei testjes doen om de textuur enzo meetbaar te maken, maar daar ga ik jullie verder niet mee vervelen! Ik zit dus in een team met 4 dames (ja ze zijn allemaal ergens in de 50.. dus ik noem ze maar dames) en een spanjaard (arme man). Mijn begeleidster Aarti (dat is ook een dame) is heel aardig en heeft veel zelfspot en is lekker chaotisch, dus dat komt helemaal goed.

Feitjes over het stage lopen:
- Het is een takkenend lopen iedere dage (40 min. heen en 40 min. terug), maar ach zonnetje op de bol, 30 graden en muziekje op... mij hoor je niet klagen hihi!
- Is het dan altijd mooi weer Nathalie? Nee, laatst liep ik naar stage en het begon met toch een partij te stortregenen! Gelukkig kwam Aarti me redden van de verdrinkingsnood:)
- Heb je dan alleen korte broeken aan? Nee, in elk gebouw staat de airco zo hard aan dat je na een half uur compleet onderkoeld bent. Heb dus godzijdank niet voor niets al die lange broeken mee genomen.
- Kun je niet naar stage fietsen? Jawel, als je op de stoep fietst, met je verplichte helm op, met daarop een paar sprieten omdat je als fietser aangevallen wordt door vogels (lovely wild life).
- Iedereen is heel aardig, kent me bij naam en lijkt oprecht geïnteresseerd!
- Ik ben dan weliswaar stagiair, maar wordt gelukkig voor vol aangezien, mag bij alle meetings zijn, lunches etc. zijn.. heel fijn:)
- Morning tea is een begrip op zich (lees: roddelen, tea met melk erin jakkes, koekjes en vooral niet werken voor een half uur of langer)
- Met een beetje geluk heb je ook nog afternoon tea (zelfde principe). Laatst hadden we een meeting tijdens afternoon tea.. ik wist niet wat me overkwam. Ja Nathalie het is heel informeel en veel eten. De tafel stond vol met: koekjes, worst, kaas, gebakjes, aardbeien met chocolade saus, paaseieren, drinken, etc. etc. ben toch niet per ongeluk in Amerika?!
- En tot slot: veiligheid voor alles! Het heeft een week geduurd voordat ik door alle introducties, rondleiding enz. heen was en ik eindelijk mijn toegangspasje mocht ontvangen. Ohja, we delen de campus met forensisch onderzoek en politie dingen, dus er komen veel politie auto's en lijkenwagens voorbij (beetje creepy!).

Maarrr nu veel belangrijker! Weekenden:D Nog voordat ik aan mijn stage begon ben ik op de trein naar de Gold Coast gestapt. In één woord: wauw! Nog nooit zo'n mooi, groot, schoon en leeg strand gezien. En het zeewater was ook nog warm! En ik heb nog maar een heel klein stukje kust gezien so far.. Ik denk dat ik hier verder niet veel meer over kan zeggen dan: zie de foto's. Hier ga ik zeker nog terug komen:)

En gisteren ben ik naar de "lone pine koala sanctuary" geweest samen met Laura, een studente uit Duitsland die haar afstudeerproject doet over aardbeien (zelfde gebouw, andere organisatie). Dus ik heb mijn foto met een koala! (18 dollar neergelegd voor 1 minuutjes te mogen "knuffelen" maarrr.. ik heb het meegemaakt:D). Daarna hebben we wat kangoeroe voer gekocht en zijn we de kangoeroes gaan lastig vallen. Wat een lieve beestjes! Ook hiervoor geldt, zie de foto's!

Dan nog wat random feitjes over het leven in Australië:
- Het is duur! Ik heb laatst 5 euro neergelegd voor 3 paprika's (volgens mij moesten die helemaal uit Belfeld komen Wim).
- Openbaar vervoer is ook duur! Bussen zijn nooit op tijd en als je ergens naar toe wilt, dan moet je eigenlijk maar gewoon een beetje proberen te kijken hoe lang je ongeveer onderweg bent, want er wordt nergens aangegeven bij welke halte je bent. Heel handig!:p
- De ov-chipkaart werkt hier dan weer wel fatsoenlijk!
- Uiteten gaan is goedkoop!
- Sushi is goedkoop, lekker en grote porties (L)
- Een auto hebben is uitermate handig met al die gigantische afstanden.. Australiërs houden niet van lopen (ik doe niet anders:p)
- Iedereen is vriendelijk:)

Dat was het denk ik wel zo ongeveer weer voorlopig. Volgend weekend is een lang paasweekend en dan denk ik dat ik een van de eilanden ga bezoeken die Brisbane rijk is. En verder ben ik aan het aftellen tot mei wanneer ik Wiljan weer zie, * die ik echt vreselijk mis:( en we aan onze reis kunnen beginnen:) Camper is geboekt, vlucht, hotelletjes geregeld, aaaaaaaaaaah zin in:D En mijn reisje naar Bali met Emmely is inmiddels ook rond! Ook superrrrrrrrrrr veel zin in:D

Tot gauw! Xx




  • 21 Maart 2016 - 10:06

    Petra:

    Wat vertel je 't ontzettend leuk! Maar belangrijkste is dat je 't naar je zin hebt daar en natuurlijk dat iedereen aardig is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 05 Maart 2016
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 4254

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Maart 2016 - 05 Augustus 2016

Stage in Brisbane

Landen bezocht: