Hike, tan, aussie rules! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nathalie Arts - WaarBenJij.nu Hike, tan, aussie rules! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nathalie Arts - WaarBenJij.nu

Hike, tan, aussie rules!

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

05 April 2016 | Australië, Brisbane

Hi mates!

Hier weer een update vanaf de andere kant van de wereld. Ik zit hier stiekem toch alweer bijna 6 weken! Ben ook al bijna een Australiër, heb een Australische bankrekening, zorgpas, telefoonnummer, kan links lopen.. net echt:p

Eens even denken.. wat heb ik ook alweer gedaan de afgelopen tijd. Ohja! Omdat ik me hier in het begin toch ietwat eenzaam voelde in de weekenden heb ik besloten om aan te melden op meetup.nl (dat is een website voor mensen zonder veel vrienden, zoals ik hier:p of voor als je gewoon zin hebt om iets leuks te doen en nieuwe mensen te leren kennen!). Alle eer hiervoor gaat naar Emmely, die me erop wees! Dus ik heb me aangesloten bij een groepje die doen hiken, aangezien ik dat wel leuk vind, zo wat van de omgeving zie en je niet akward tegenover mekaar in een bar hoeft te gaan zitten.. Anyway ik heb in maart dus mijn eerste echte meetup gehad! Met een groepje van 18 mensen hebben we mount Edwards bedwongen in alle vroegte (kwart voor 6 werd ik opgehaald door iemand!) en ik vond het echt heel erg leuk! Ik heb wat gezien van de country side, leuke (jonge!) mensen ontmoet en boven aan de berg gekomen met een heel mooi uitzicht! En als afsluiter hebben we nog gezellig met zijn alle een Aussie BBQ gedaan op een super mooie locatie (zie foto's!). Kortom top zaterdag gehad:) Komende zaterdag gaan we weer een andere berg beklimmen.. kijk er nu al naar uit:D

Verder heb ik nog wat tripjes naar de Gold Coast gemaakt samen met Laura of alleen, om te genieten van die heerlijke stranden die ze hier hebben en natuurlijk om aan mijn tan te werken.. love it!

En afgelopen zaterdag ben ik met Michael en Sophie en nog een paar van de familie naar een Aussie rules football match geweest. Heb me erg vermaakt! Lekker een beetje naar vechtende gespierde mannen kijken (A). Veel interessanter dan voetbal, wat zijn dat een pussy's vergeleken met hier zeg..:p Van de regels snap ik nog altijd niet veel, iets met dat een vangbal goed is (want dan begint iedereen te klappen) en er staan 4 enorm hoge doelpalen (er is dus ook geen keeper) en je kan ofwel 1 punt, ofwel 6 punten scoren. Maar ondanks al mijn aanmoedigingen (ahum) hebben onze Brisbane lions verloren van de Melbourne kangaroos (echt waar?! ja echt waar de kangaroos hahaha!). Ik heb vooral met Sophie heel erg gelachen om alle enthousiaste fans om ons heen die zo'n beetje een hartaanval kregen van pure stress. Wat betreft lijkt het dus wel weer heel erg op voetbal:p

Even zien wat heb ik verder nog te vertellen.. Stage gaat gewoon zijn gangetje, hoef niet zo hard te werken als tijdens mijn thesis gelukkig! Ik heb inmiddels wel letterlijk een gat in mijn schoenzolen gelopen. Ohja en vrijdag ga ik met een aantal studenten naar een Australian pub, zin in! Verder ben ik nog uitgenodigd voor de 80ste verjaardag van een van de CSIRO opaatjes, zo schattig:) Had ik daar al over verteld? Geen idee.. maar er werken daar dus nog twee opaatjes die hun hele leven voor dat bedrijf hebben gewerkt en blijkbaar is het na verloop van tijd zo leuk dat je niet meer weg wilt gaan (ohjeej!). Dus die oude wijzen komen nog één of twee halve dagen per week om wat artikelen te lezen, advies te geven, morning tea te doen, of gewoon om te vertellen dat vroeger alles beter was:p

En tot slot is het hier nog steeds ontzettend lekker weer (ook al is het al een maand "herfst" nu). Het is zelfs nog beter dan in het begin, want nu koelt het 's nachts lekker af naar een graadje of 17 en overdag is het 28-30 graden met een heerlijk zonnetje:) Ze zullen het dan ook wel niet voor niets de sunshine state noemen! Zou je toch bijna overwegen om te gaan emigreren..

Nou dat was het weer voor deze keer! Tot snel:)

Liefs Nathalie


  • 05 April 2016 - 14:10

    Anita:

    Ben best een beetje jalours op wat jij allemaal ziet en meemaakt. Maar vooral op het mooie weer. Geniet er maar lekker van, voordat je het weet zit je weer in ons koude kikkerlandje!

  • 05 April 2016 - 15:29

    Marij Stevens:

    Leuk om weer wat van je te horen. Super zo'n zus die vanuit hier nog wat voor je organiseert. ;-)
    Geniet ervan Gr Marij

  • 05 April 2016 - 20:02

    Henny Geurts:

    Ha Nathalie
    Lekker ondernemend bezig daar
    Leuk dat we mee mogen genieten
    Geniet er van

  • 26 April 2016 - 08:41

    Eric:

    Hoi Nathalie,

    leuk om iets van jouw avonturen te lezen. GENIET ervan.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 05 Maart 2016
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 4256

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

01 Maart 2016 - 05 Augustus 2016

Stage in Brisbane

Landen bezocht: